Thursday 19 April 2012

konflik sangat

aku berjauhan dengan si dia..
ya, memang aku tidak mahu...
tapi, apakan daya keadaan terpaksa...
semakin berjauhan, tiada lagi hari-hari gembira aku lalui, ya memang tanpa dia aku sunyi, tapi bertambah sedih lagi apabila dia dan aku sering sahaja bergaduh.
aku tidak percaya dia, begitu juga dia..
bagi aku, aku setia,
bagi dia, dia setia,
aku kata padanya aku jujur,
dia kata pada aku dia jujur,
namun, keadaan menjadi teruk apabila kata kejujuran kita itu terdapat silapnya, terdapat kebenaran yang menyakitkan malah kejujuran tersebut tidak benar sama sekali...
bagaimanakah hendak aku meyakini kamu?
bagaimanakah kamu boleh meyakini aku?
mengapakah kau takut menyatakan kejujuran yang telus dari hati kamu...?
aku tidak marah seandainya kamu memberitahu aku terdahulu walaupun aku nanti akan terdiam seketika, namun bukankah lebih teruk seandainya aku tahu kebenarannya di kemudian hari.. 
terasa selama hidup aku dipermainkan sahaja, aku tak nak macam tu sayang....

3 comments:

  1. ah! memang konflik.
    ehh...aku nk fllw kau. tp button fllw xde meyh..

    ReplyDelete
  2. sebab maby aku da follow kau terlebih dahulu kot.. :)
    by the way, thanks..

    ReplyDelete
  3. eleh.....takpe. aq kasi bookmark jelaah. hee~

    ReplyDelete

thanks bagi sudi comment, im open minded, but kekadang tetutup gak..
by the way, comment aje ape yg terlintas di hati korang,, im, appreciated.. thanks.. :)